Romme (lite på efterkälken sådär.)

Första ölen öppnades 05.00 och den förste man att spy klockan 09.00. Känns som en ganska typisk sam-säk resa. Menmen, själv var jag självklart spiknykter hela resan och hade skitkul iallafall. I början var det inte så jättekul, kändes som att man bara behövde styla typ.
 4/5 fingrar
Men jag, Anna och Felicia hittade nån liten skogsväg som vi tänkte "åh vad kul, här åker vi" och det gjorde vi, först var det jättebrant (typ två meter bredoch skog runtomkring) så va liiite svårt att svänga, sen när vi kommit ner trodde vi såklart att vi skulle komma ut i en backe, men icke sa nicke då kommer vi ut i nått slags fält eller nått, och jag får panik, men inte resten och Felicia hittar nån stig och säger "hääär åker vi" så åkte vi där och efter ett tag hitta vi en skylt där det stod "romme alpin", så vi hade alltså kommit utanför romme typ (?), sen så åkte vi dit skylten pekade och det visade sig vara vääärldens Uppförbacke, så vi fick staka oss uppför jättelångt typ, så vi var helt slut då vi tillslut kom fram till en backe, jösses. Sen åt vi lunch.
 i början på den läskiga backen!
Efter lunch åkte jag och Anna själva, och det var här det roliga började, vi var väldigt jämna i skidåkningen och ville samma saker och hade SJUKT roligt.  Hade nästan mest kul i liften förvisso, men vi hoppade lite och sånt (inga trix men vafan, vi hoppa iallafall) och ja riktigt kul hade vi. Så försökte vi åka två på en knapplift, alltså att den framför släpper sin knapplift så tar den andra emot den framför, men knappliften gick så jääävla fort så när jag skulle ta emot anna så sa det PANG och så låg vi i en hög med stavar och skidor hejvilt. Haha, men tillslut lyckades vi åka två på en knapplift en hel backe :D

Så jädrans kul, jag o Anna diskuterade att när man ritar brukar man rita halsen jättesmal, då säger anna
- Ja, det är som när man ritar streckgubbar, då är ju halsen bara ett streck" hahahaha, hon är en riktig pingla.

Jag hade iallafall jättekul och det var så värt att följa med dit. Blev ett långt inlägg men det är ju kul för variationens skull :)
Nu ska jag snart in och träna! puss.


Kommentarer
Postat av: Anna

Bästa dagen i mitt liv!!!! haha måste göra nåt liknande snart igen:D

2009-02-06 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0