tankeställaren

Jag försöker att förändra men nästa steg blir tungt 
men jag vet att att vinden vänder och det blir min vändpunkt
jag lever nu ensam och känner mej bra med det
jag blickar tillbaka mot världen och ger den ett farväl
jag tänker tillbaka på minnen o tankar men dom finns inte
jag måste befinna livsro så jag kan tömma mitt inre
folk börjar fråga men är inte längre säker
o såren inuti, jag vet inte om dom läker
dom har funnit där länge och rivs upp dag för dag
och jag vill bara ta mej tillbaks och vara jag
jag står här och trampar men kommer ingenstans
jag måste ta mej tillbaka och ta min enda chans
dagar har passerat och jag blir en dagdrivare
med den enda tanken att livet går vidare

du försöker att förstå, men du blundar för min sanning
mitt liv är en bok, en bok utan handling
en bok för mej själv, som bara innehåller titeln
en bok för mej själv, och jag ska byta kapitel
jag orkar inte längre, jag ska ta min tid vidare
skapa historia och det är jag som ska skriva den
jag måste våga blunda, jag måste våga se
jag måste våga skratta, jag måste våga le
jag har försökt många gånger, men allt har blivit fel
är jag bara en spelpjäs som spelar detta spel?
jag vill inte mer, ta mej härifrån
jag vill dit upp och sväva bland moln

bara för att det inte syns utanpå, bara för att jag döljer det, bara för att jag inte vill skrika det rätt upp i ditt ansikte för att du ska förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0