Långtradare

Okej.. det lär bli ett långt inlägg det här, eller ja egentligen har det inte hänt så mycket. Men känslan var så ;)
Idag kom nämligen våran studievägledare och började prata om individuella valen men även om plugg efter skolan och sånt, och jag fick verkligen en tankeställare. Jag börjar fundera på om juristlinjen kanske skulle va något för mig, eftersom de enda ämnen man ská ha läst är samhällskunskap A och Historia A så får jag 2 meritpoäng, och därmed behöver jag ha ca. 15-17 i poäng, så det är ju typ alla VG och några MVG så klarar jag det, men jag vet inte riktigt ja. Annars vill jag ju kanske jobba inom Journalistik, jag menar, det låter ju kul? men det verkar va så många som vill jobba som det nu för tiden, så jag vet inte riktigt. Men till ämnet, IV var det. Jag har bestämt mig för att bara göra en massa jag tycker är kul, men tänk om jag helt byter riktning när jag gått ut och det visar sig att jag behöööver ha läst matte C, snacka jag skulle ångra mig dåå. Men vafan, då får jag vell försöka komma in på komvux, och nu kanske det låter som att jag har stenkoll förresten? för det har jag inte, jag bara säger ord som jag vet alldeles för lite om. ajaaa, jag tror iallafall att jag ska läsa scenisk gestaltning A bild och form A, Affärsjuridik A och kanske någon "inför körkortet"-kurs eller nån miljögrejs. Men jag får se, ja, jag ska prata med mamma sen någon dag, hon är arbetsförmedlare och lääär ha koll ¨på läget, hoppas jag iallafall. Så hon får hjälpa mig med allt!

För övrigt har det varit en bra dag, eller ja hyffsad. Nu ska jag skriva en Engelskaläxa jag har, och sedan hitta på nått kul, kanske spela dataspelet jag hitta för nån dag sen "Hotel giant" heter det och är feeett kul, man bygger hotell och sånt. Hehe, har alltid gillat sånt, dataspel, tvspel, ja spel i allmänhet. Skoj som fasen.

Det här var nog det äldsta inlägget från mig på år och dar! Undra om nån orka läsa det?
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0